Rudaw

Online/Digital
Rudaw Media Network, also known as Rudaw (Kurdish: تۆڕی میدیاییی ڕووداو) is a Kurdish media group in Kurdistan funded by the Kurdistan Democratic Party (KDP). It publishes in Kurdish (Sorani and Kurmanji), English, Arabic and Turkish. Rudaw Media Network owns also a weekly newspaper in the Sorani dialect with a circulation of 3,000, a Kurmanci-language version published in Europe, a website in Kurdish and English, and a satellite TV station. Rudaw Media Network has been banned in Syrian Kurdistan due to its partisan news. US Department of State has described Rudaw Media Network as KDP-affiliated outlet. Source

Outlet Details

Scope Local
Language Arabic, English, Kurdish, Turkish
Country Iraq
UVMs Request pricing

Rudaw Journalists