Våra tankar är hos alla som på olika sätt påverkas av händelsen. Kommunens fokus har sedan i lördags varit att erbjuda stöd till barn, elever, vårdnadshavare, närstående, medarbetare och andra berörda. Det arbetet fortsätter så länge behov finns. Det mediala intresset har varit stort och det finns många kommentarer i sociala medier och olika forum. Vi har förståelse för att många söker svar och ställer frågor.