Representanter från kommunledningen, kollegor, företag, föreningar med fler uttryckte sin uppskattning för Ewa-Leenas långa och hängivna arbete för kommunens utveckling. - Mina mer än 22 år som kommunstyrelsens ordförande har varit enormt lärorika, intressanta och stundvis hektiska. Jag kommer främst minnas alla möten med Er alla, allt bra vi gjort och lagt grunden för. Tack alla som kommit i min väg och som deltagit i att verka för en bättre kommun att bo, leva och verka i.