Den största ökningen syns på fordons- och transportprogrammet. Där ökade andelen avgångselever med gymnasieexamen med 11,2 procentenheter. Vid läsårets slut tog 93,9 procent av programmets avgångselever gymnasieexamen, jämfört med 82,1 procent året innan. – Det är glädjande att fler elever lämnar våra gymnasieskolor med gymnasieexamen. Vi fortsätter vårt långsiktiga arbete med att fler elever ska nå hela vägen till examen, säger Cecilia Ericsson, utbildningschef.