جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا توافق کردند که برای نظارت سیاسی بر روند مذاکرات طرفین، یک «کمیته عالی» تشکیل شود. قطر و پاکستان که میانجی مذاکرات تهران و واشینگتن هستند، روز دوشنبه اول تیرماه این خبر را اعلام کردند. در بیانیهٔ مشترک این دو کشور آمده است: «مذاکرهکنندگان ارشد بهطور منظم به این کمیته گزارش خواهند داد و گروههای کاری مسئول موضوعات هستهای، تحریمها و نیز گروه نظارت و حلوفصل اختلافات را هدایت خواهند کرد تا اجرای مؤثر تفاهمنامه و دیگر مسائل تضمین شود».