Har du sett de gula bänkarna som dykt upp i Ronneby? De är vänskapsbänkar. De finns där av en viktig anledning. Vänskapsbänkarna är en påminnelse om att du aldrig är ensam, även om det kan kännas så ibland. Bänkarna finns för att få oss att stanna upp, tänka till – och våga prata om hur vi mår. Många människor mår dåligt ibland, men det är inte alltid lätt att säga det högt. Bänkarna är en plats för omtanke och livsviktiga samtal. Att fråga "Hur mår du egentligen?" kan göra stor skillnad.