SpaceX overweegt een eigen Starlink-abonnement voor mobiele telefonie in de Verenigde Staten. Dat meldt de Financial Times op basis van uitspraken van SpaceX-president Gwynne Shotwell tijdens een presentatie voor investeerders. Omdat het bedrijf naast satelliettechnologie ook investeert in een eigen netwerk op de grond, transformeert SpaceX strategisch van technologiepartner naar een directe, concurrent voor gevestigde telecomproviders.