Nordlandssykehuset Nordlandssykehuet hadde en kritisk lav legebemanning på medisinsk overvåking sommeren 2025. Sykehusets ledelse vil ikke svare på spørsmål om hvor alvorlig dette var for pasientene. Legene trodde pasienten var ruset, men overså et livstruende hjerneinfarkt. Nå avslører sykehusets egne rapporter en kritisk underbemanning og systemsvikt som årsak til den fatale forsinkelsen. For abonnenter